Co to jest Google AdSense?
AdSense jest serwisem reklamowym Google, wyświetlającym na stronach internetowych reklamy kontekstowe o charakterze tekstowym, bannery, a także reklamy wideo. Google AdSense pozwala właścicielom stron www zarabiać na treściach online. To bezpłatne i proste w obsłudze narzędzie, umożliwiające publikację reklam na podstawie aktywności internetowych i zachowań użytkowników Internetu.
AdSense umożliwia zarabianie na treściach online
Wykorzystując targetowanie behawioralne, Google AdWords pozwala na wyświetlanie reklam dostosowanych do konkretnej grupy odbiorców w związku z ich zachowaniem. Bazując na poprzednich aktywnościach internauty tj. jego historii wyświetlanych stron, tworzony jest profil użytkownika. Jeśli na przykład użytkownik interesuje się modą, często odwiedzając różne sklepy internetowe oferujące stylową odzież, targetowanie behawioralne będzie w tym konkretnym przypadku polegało na wyświetlaniu reklam związanych z tematyką modową. Zatem na podstawie analizy profilu danego użytkownika wyświetlane będą konkretne reklamy, zgodne z jego zainteresowaniami.
Kieruj reklamy do określonej grupy docelowej
Dzięki Google AdSense wydawcy reklam mogą zarabiać na ich wyświetlaniu poprzez umieszczenie reklamy AdSense obok treści online. Co więcej, narzędzie umożliwia dostosowanie wyglądu reklamy do layoutu Twojej witryny w celu zwiększenia atrakcyjności przekazu.
Google AdSense jest bezpłatne
Według dostępnych danych, przychody z emisji reklam Google AdSense nieustannie rosną, zwiększając tym samym udział Google AdSense w rynku marketingu internetowego.
Google AdSense jest narzędziem bezpłatnym, w którym to Google płaci za kliknięcia w reklamę wyświetlaną na Twojej witrynie internetowej. Należy jednak pamiętać, że czasami Google blokuje konta użytkowników w programie AdSense bez podawania żadnego uzasadnienia. Zablokowanie konta powoduje utratę zarobków z reklamy, a co więcej - zablokowany użytkownik nie ma wówczas prawa do ponownego założenia konta AdSense.
Uczestnictwo w programie partnerskim Google AdSense wiąże się z szeregiem warunków, jakie należy spełnić. Spośród zasad korzystania z Google AdSense można wymienić m.in. następujące:
- Klieknięcia naturalne
- Brak możliwości zachęcania do klikania
- Ograniczenia
- Wprowadzanie zmian kodu reklam
- Program partnerski Google AdWords
- Wymagania techniczne
- Polityka prywatności
- Wymiary grafik na Facebooku
- Certyfikat SSL - co to jest?
- WordPress - darmowe oprogramowanie - wady i zalety
- Ile kosztuje strona internetowa?
- Co to jest reklama Google Adwords?
- Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?
- Co to jest hosting? Jaki hosting wybrać?
- Czym jest domena? Jaką nazwę domeny internetowej wybrać?
- Czym jest copywriting?
- Czym jest newsletter? Jak stworzyć skuteczny newsletter?
- Tworzenie stron internetowych: Jak wygląda proces tworzenia stron www?
- Sklep internetowy - jakie oprogramowanie wybrać?
- Czym jest marketing wiralowy?
- O porównywarkach cenowych
- Reklama graficzna w internecie
- Jak działa mailing?
- Linkowanie a optymalizacja stron internetowych
- Kilka słów o spamie
- Skuteczna sprzedaż: moda, long tail, cross-selling, up-selling, zasada Pareta
- Działalność firmy na blogu. Jak zarabiać na blogu?
- Nietykieta na blogu
- Firmowa skrzynka mailowa
kliknięcia i wyświetlenia reklamy muszą mieć charakter naturalny czyli wynikać z faktycznego zainteresowania użytkownika publikowaną treścią; zabronione jest klikanie reklam na własnej stronie internetowej oraz generowanie kliknięć w inny, sztuczny sposób,
wydawcy nie mogą zachęcać do klikania reklam poprzez np. wynagradzanie internautów, stosowanie zwrotów typu „sprawdź ten link” czy formatowanie zawartości strony w taki sposób, by utrudniało to rozróżnienie reklamy od contentu serwisu,
strona internetowa wydawcy nie może zawierać treści zabronionych tj. treści przedstawiających przemoc, pornograficznych, wulgarnych, treści o narkotykach, złośliwego oprogramowania oraz wszelkich innych treści oraz linków do treści, które naruszają przepisy prawa,
wyświetlanie reklam AdSense zabronione jest również na stronach, na których prowadzona jest sprzedaż towarów podrobionych;
wydawcy nie mogą wyświetlać reklam na stronach, których treści są objęte ochroną, zgodnie z przepisami o ochronie praw autorskich;
dopuszczalne jest wprowadzanie zmian kodu reklam przez wydawców pod warunkiem, że modyfikacje te nie będą w sposób sztuczny zwiększać liczby kliknięć reklam czy też wpływać na niekorzyść reklamodawcy;
warunkiem korzystania z programu partnerskiego Google AdWords jest również łatwa nawigacja witryny wydawcy; zabronione jest działanie witryny w sposób wpływający na preferencje użytkownika (wyświetlanie okienek, przekierowanie do innych stron, automatyczne pobieranie treści itp.);
strona internetowa wydawcy musi spełniać określone wymagania techniczne w zakresie obsługiwanych języków oraz formatu;
wydawca reklam jest zobowiązany do wdrożenia i przestrzegania polityki prywatności, a także poinformowania użytkowników o wykorzystywaniu danych w ramach usług reklamowych Google.
Sprawdź także:
Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl
Zobacz nasze usługi
Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!
Kontakt
Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!
- ul. Ogrodnicza 1
02-407 Warszawa - kontakt@neofusion.pl
- +48 531 005 560