Certyfikat SSL dla domeny
Internet to coraz chętniej eksploatowane środowisko. Początkowo stanowił źródło informacji, obecnie to miejsce dokonywania zakupów, sprzedaży i wielu transakcji finansowych. Aby zadbać o bezpieczeństwo własne i swoich klientów a przy okazji osiągnąć dobre wyniki w Google, warto zainstalować certyfikat SSL.

Szyfrowana transmisja
SSL to skrót, pochodzący od anglojęzycznej nazwy Secure Socket Layer. Jest to protokół sieciowy, który został przyjęty jako standardowy dla szyfrowania stron www. Dzięki niemu można mieć pewność całkowitej poufności przesyłanych danych. Intencją twórców, czyli firmy Netscape, było stworzenie produktu na tyle uniwersalnego, aby mogły z niego korzystać różne protokoły aplikacyjne. Ochrona odbywa się pomiędzy komputerem użytkownika a konkretnym serwerem. W ten sposób można zabezpieczać nie tylko połączenia do poczty, serwera ftp, ale także transakcje, realizowanych w bankowości elektronicznej. To ważne dla osób, korzystających z opcji płatności online, oraz biorących udział w aukcjach internetowych.
Dobra tendencja
Z roku na rok certyfikat SSL zyskuje na popularności, co jest bardzo dobrą tendencją. W praktyce oznacza bowiem, że klient, korzystając z konkretnej strony www ma pewność, że wszystkie jego dane są chronione i nie trafią w niepowołane ręce. Co więcej, stosowanie SSL zapewnia integralność danych. Żaden użytkownik sieci nie może dowolnie zmieniać danych. Jeśli taka próba zostanie podjęta, natychmiast jest wykryta. Użytkownik sieci, wiedząc, że porusza się po bezpiecznej stronie nie musi się również obawiać, że zostanie przypadkowo przekierowany na witryny mniej sprawdzone. Stosowanie certyfikatu SSL przedstawia firmę w korzystnym świetle jako profesjonalna i dbającą o dobro klientów.
Klient sprawdza
Nie trzeba znać się na internetowych zabezpieczeniach aby móc stwierdzić, czy dana strona posiada certyfikat SSL czy nie. Jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek - Google informuje użytkowników, korzystających z przeglądarki Chrome/Firefox, która ze stron nie posiada certyfikatu SSL. Jest ona oznaczana jako potencjalnie niebezpieczna, dlatego klienci zwykle ją omijają. Z tego powodu większość instytucji publicznych, firm czy sklepów internetowych coraz chętniej stawiają na bezpieczeństwo przesyłu danych.
Ochrona danych podczas komunikacji przestała być luksusem a stała się standardem. Ryzyko przechwycenia danych podczas transmisji praktycznie nie istnieje. Warto wiedzieć, że szyfrowanie zaczyna się już w momencie wypełnienia formularza na stronie sklepu, czyli na samym początku transakcji.
Sprawdź także:
- Wymiary grafik na Facebooku
- WordPress - darmowe oprogramowanie - wady i zalety
- Ile kosztuje strona internetowa?
- Co to jest reklama Google Adwords?
- Jak działa Google AdWords?
- Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?
- Czym jest domena? Jaką nazwę domeny internetowej wybrać?
- Czym jest copywriting?
- Czym jest newsletter? Jak stworzyć skuteczny newsletter?
- Tworzenie stron internetowych: Jak wygląda proces tworzenia stron www?
- Sklep internetowy - jakie oprogramowanie wybrać?
- Czym jest marketing wiralowy?
- O porównywarkach cenowych
- Reklama graficzna w internecie
- Jak działa mailing?
- Linkowanie a optymalizacja stron internetowych
- Kilka słów o spamie
- Skuteczna sprzedaż: moda, long tail, cross-selling, up-selling, zasada Pareta
- Działalność firmy na blogu. Jak zarabiać na blogu?
- Nietykieta na blogu
- Firmowa skrzynka mailowa
- W sieci hasztagów
- Jak działa Google AdSense?