Czym jest newsletter?

Jak stworzyć skuteczny newsletter?



Czym jest newsletter?



Newsletter - co to jest

Newsletter to elektroniczna firma czasopisma rozsyłana do prenumeratorów za pośrednictwem Internetu, a dokładniej - poczty elektronicznej. Z takiej formy promocji korzystały jako pierwsze ośrodki naukowe i badawcze. Z czasem sięgnęły po nią gazety elektroniczne i sklepy internetowe. Newslettery mogą odsyłać czytelników do pełnych artykułów zamieszczonych na stronach www. W newsletterach sklepowych najczęściej publikuje się cały tekst bezpośrednio. Prenumerata newsletterów w większości przypadków jest bezpłatna. Co zrobić, aby newsletter był skuteczny i chętnie czytany przez użytkowników Internetu? W niniejszym artykule przedstawimy kilka porad, dzięki którym możesz stworzyć dobry newsletter.

Najważniejszą kwestią przy projektowaniu każdej kampanii reklamowej jest zdefiniowanie celu, jaki mamy osiągnąć. Zastanów się, czemu ma służyć Twój newsletter, jak ma wpływać na promocję biznesu. Newsletter może stanowić pomocnicze narzędzie promocyjne, informujące Twoich klientów o firmie czy produktach, przypominające o marce. Może również być jednym z kluczowych kanałów reklamy w Internecie. W newsletterze możesz zamieszczać na przykład informacje o promocjach, specjalnych okazjach czy nowych produktach, które właśnie pojawiły się w ofercie Twojej firmy. Dobrym pomysłem będzie także umieszczanie krótkich tekstów, haseł reklamowych, zajawek artykułów razem z linkami do wybranych treści znajdującymi się na stronie www.

Określ target grupę, czyli grupę docelową, do której skierowany będzie newsletter. Zastanów się, do jakiego grona odbiorców skierowana jest Twoja oferta bądź jaki profil klienta będzie zainteresowany działalnością Twojej firmy. Ustalając grupę docelową warto skonstruować krótki kwestionariusz osobowy, za pomocą którego zbierzesz interesujące Cię informacje o odbiorcach. Kwestionariusz powinien być możliwie najkrótszy. Pamiętaj, że zbyt długa lista pytań może zniechęcić użytkownika. Na początku powinieneś skupić się na kilku kluczowych pytaniach. Dodatkowe pytania możesz zadać już przy okazji wysyłania newslettera.

Dobry newsletter powinien przyciągać uwagę odbiorcy, intrygować go i zachęcać do głębszego zapoznania się z daną treścią. By skutecznie zwrócić uwagę, sformułuj chwytliwy nagłówek. Pomysłowo dobrany tytuł newslettera niewątpliwie zwiększa liczbę odwiedzin danej witryny, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo skorzystania z oferty Twojej firmy przez potencjalnych klientów. Formułując przekaz, pamiętaj o zasadzie „odwróconej piramidy”. Koncepcja odwróconej piramidy polega na tym, że w konstrukcji treści najważniejsze dla odbiorcy informacje zawarte są na początku przekazu marketingowego. Dzisiejszy marketing musi liczyć się ze specyfiką konsumenta informacji jako osoby niecierpliwej, niemającej wiele czasu na czytanie rozbudowanych tekstów. Współczesny odbiorca przekazu marketingowego oczekuje raczej informacji podanej „na tacy”. Wymagania odwróconej piramidy spełnia kompozycja treści, w której już sam tytuł 1 posiada wartość informacyjną, a lead dostarcza kolejnych istotnych szczegółów. Po przeczytaniu tak zbudowanego tytułu i wprowadzenia, odbiorca podejmuje decyzję czy poświęci czas dalszej lekturze, czy też poszuka innej, bardziej odpowiadającej jego zainteresowaniom treści.

Przy formułowaniu treści do newslettera pamiętaj o tym, by pisać konkretnie i zwięźle, dbając o jasny i atrakcyjny przekaz. Informacje zawarte w newsletterze powinny być wartościowe dla odbiorcy, a tekst napisany w sposób unikalny i twórczy. Zadbaj o poprawność językową. Błędy gramatyczne, interpunkcyjne czy stylistyczne dyskwalifikują newsletter, zniechęcając tym samym do zapoznania się z jego treścią.

Zachęć odbiorców do subskrypcji newslettera. By skłonić internautów do zapisania się do newslettera dobrym pomysłem jest zaoferowanie jakiegoś bonusu w postaci zniżki na pierwsze zakupy, bonu podarunkowego czy na przykład darmowej dostawy. Zapewnij także możliwość łatwej rezygnacji z subskrypcji newslettera. Przejrzysta komunikacja jest kluczowa w budowaniu profesjonalnego i rzetelnego wizerunku Twojej firmy.

Planując kampanię, pamiętaj o ustaleniu częstotliwości wysyłania newslettera. Zbyt wysoka częstotliwość może mieć skutek odwrotny od zamierzonego powodując, że potencjalni odbiorcy potraktują Twoje wiadomości jako spam.

Jeśli jesteś użytkownikiem poczty Gmail lub korzystasz z Outlooka zapewne spotykasz się często z komunikatem informującym, że obrazy w odczytywanej wiadomości nie są wyświetlane. Często w poczcie e-mail wspomniana opcja wyświetlania obrazów ustawiona jest domyślnie. Oznacza to, że odbiorca newslettera musi kliknąć w odnośniki, by obrazy zostały załadowane. Żeby zachęcić czytelnika do zapoznania się z treścią newslettera zadbaj o unikatowy nagłówek, który przyciągnie uwagę i zachęci do kliknięcia w obrazy zawarte w wiadomości.

Tworząc newsletter pamiętaj także o tym, by działać zgodnie z prawem. Zapoznaj się z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Nieznajomość prawa w tym zakresie może wpłynąć negatywnie na wizerunek Twojej firmy, a także mieć przykre konsekwencje związane z nałożeniem sankcji.


Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl




Zobacz nasze usługi

Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!

Kontakt

Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!

Ikonka adres
ul. Przepiórki 10
02-407 Warszawa
Ikonka email
kontakt@neofusion.pl
Ikonka telefon
22 292 47 40