Czym jest domena?
Domenę internetową można określić jako szyld Twojej działalności w sieci. Jest to ciąg znaków systemu Domain Name System wykorzystywany w internecie zakończonych stałych sufiksem. Domena internetowa zbudowana jest z dwóch członów tj. nazwy głównej oraz rozszerzenia. Nazwę główną stanowi najczęściej nazwa firmy czy działalności, którą prowadzimy. Natomiast rozszerzenie należy wybrać spośród propozycji, które ustalone są odgórnie. Jest wiele kategorii rozszerzeń do wyboru. Możemy wybierać końcówki międzynarodowe (np. com, eu), krajowe, czyli właściwe dla witryn poszczególnych państw (pl, es, de, dk itp.), rozszerzenia regionalne (waw.pl) czy rozszerzenia funkcjonalne sygnalizujące charakter danego serwisu (fm, travel, tv itp.).
Jaką nazwę domeny internetowej wybrać?
Wybór domeny to jedna z ważnych decyzji, którą przedsiębiorca powinien gruntownie rozważyć. Domena internetowa jest nie tylko nazwą, która stanowi adres naszej strony WWW, ale również buduje wizerunek naszej firmy na rynku, identyfikuje nas w oczach klientów. Domena pozwala zapamiętać i skojarzyć z daną działalnością. Jest stałym elementem wizerunku firmowego stworzonym z zamiarem długotrwałego używania, dlatego powinna być dobrana w przemyślany sposób.
Jakie cechy powinna spełniać domena, by realizować skutecznie funkcję marketingową i promować nasz biznes? Najważniejsze kwestie, które należy rozpatrze , to: odpowiednia długość znaków, dobór właściwego rozszerzenia, wielkość liter, umieszczenie słów kluczowych w nazwie domeny, intuicyjność domeny, medialność, oraz zastosowanie łącznika i znaków diakrytycznych.
- Odpowiednia długość znaków.
- Rozszerzenie
- Wielkość liter
- Intuicyjność
- Medialność
- Słowa kluczowe
- Znaki diakrytyczne i łącznik
- Wymiary grafik na Facebooku
- Certyfikat SSL - co to jest?
- WordPress - darmowe oprogramowanie - wady i zalety
- Ile kosztuje strona internetowa?
- Co to jest reklama Google Adwords?
- Jak działa Google AdWords?
- Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?
- Co to jest hosting? Jaki hosting wybrać?
- Czym jest copywriting?
- Czym jest newsletter? Jak stworzyć skuteczny newsletter?
- Tworzenie stron internetowych: Jak wygląda proces tworzenia stron www?
- Sklep internetowy - jakie oprogramowanie wybrać?
- Czym jest marketing wiralowy?
- O porównywarkach cenowych
- Reklama graficzna w internecie
- Jak działa mailing?
- Linkowanie a optymalizacja stron internetowych
- Kilka słów o spamie
- Skuteczna sprzedaż: moda, long tail, cross-selling, up-selling, zasada Pareta
- Działalność firmy na blogu. Jak zarabiać na blogu?
- Nietykieta na blogu
- Firmowa skrzynka mailowa
- W sieci hasztagów
- Jak działa Google AdSense?
Zaleca się, by adres internetowy był możliwie najkrótszy. Im krótsza jest nazwa domeny, tym mniejsze prawdopodobieństwo popełnienia błędów przy wpisywaniu naszego adresu w wyszukiwarkę przez użytkowników. Ponadto, użycie dużej liczby znaków w domenie może powodować trudności w jej zapamiętaniu, co byłoby niekorzystne dla budowania wizerunku i rozpoznawalności firmy.
Dobór rozszerzenia domeny, za pewnymi wyjątkami zarezerwowanymi dla określonych instutucji (np. gov), jest całkowicie uznaniowy. Najczęstszą praktyką jest stosowanie domen narodowych, które są dobrym rozwiązaniem dla tych działalności, które prowadzone są w granicach danego kraju. Jeśli zaś planujemy działanie firmy na skalę globalną, to właściwe będzie zastosowanie w domenie rozszerzenia międzynarodowego (com, eu). W pewnych przypadkach wybór innego rozszerzenia może okazać się koniecznością. Dotyczyć to może sytuacji, w której preferowana przez nas domena jest już zajęta, wówczas trzeba znaleźć odpowiednią alternatywę.
Dla przeglądarki internetowej nie ma znaczenia, czy adres naszej strony wpiszemy używając wielkich bądź małych liter. Domenę internetową rejestrujemy ze wszystkimi małymi znakami, przy czym będzie ona także działać po wpisaniu adresu z zastosowaniem wielkich liter. Pamiętajmy jednak, że wielkość liter może mieć znaczenie dla klienta. Na przykład, w przypadku długich i złożonych domen, wyróżnienie wielkimi literami poszczególnych członów ułatwia odczytanie i zapamiętanie domeny.
Domena internetowa powinna korespondować z działalnością, którą się zajmujemy. Klient nie znający adresu naszej strony, sugerując się nazwą firmy, powinien więc łatwo domyśleć się jej brzmienia. Zatem dobra domena powinna być identyczna z nazwą firmy, by potencjalny odbiorca miał możliwość intuicyjnego wyszukania witryny w sieci.
Domena medialna to taka, która jest łatwa do wymówienia dla odbiorcy oraz wskazuje jednoznacznie na profil działalności firmy - jest łatwa w interpretacji.
Jeśli w adresie strony WWW nie możemy zawrzeć nazwy firmy, warto wówczas się zastanowić nad umieszczeniem w domenie słów kluczowych wskazujących na przedmiot naszej działalności, główne usługi bądź produkty oferowane przez firmę. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe pozwolą potencjalnemu klientowi zorientować się w kwestii charakteru prowadzonej działalności. Ponadto, zastosowanie słów kluczowych w adresie strony internetowej może ułatwić proces optymalizacji witryny i wpłynąć na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
W domenach możemy stosować polskie znaki, jednak taka praktyka nie jest powszechna. Nie zaleca się stosowania w domenach zarówno znaków polskich (ą, , ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż), jak również łącznika (-). Użycie tych znaków może osłabić czytelność domeny i utrudnić posługiwanie się nią. Użytkownik bez klawiatury polskojęzycznej będzie miał problem z wpisaniem adresu zawierającego znaki diakrytyczne. Z kolei łącznik w nazwie domeny może budzić wątpliwości co do jej zapisu np. w sytuacji, gdy promujemy stronę w spocie radiowym.
Sprawdź także:
Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl
Zobacz nasze usługi
Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!
Kontakt
Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!
- ul. Ogrodnicza 1
02-407 Warszawa - kontakt@neofusion.pl
- +48 531 005 560