Ikona pakiety

Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?

Jak poprawić pozycję w AdWords?



Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?



Ranking to pozycja Twojej reklamy Google AdWords w wynikach sponsorowanych dla danego słowa kluczowego, która uzależniona jest od dwóch istotnych czynników. Są to maksymalna stawka za kliknięcie w dane słowo kluczowe (tzw. MaxCPC, Maximum Cost Per Click) oraz wskaźnik jakości słowa kluczowego (tzw. QS, Quality Score). Iloczyn tych dwóch zmiennych determinuje miejsce wyświetlania się reklamy AdWords.

CPC określa koszt za jedno kliknięcie. Natomiast MaxCPC wyraża maksymalną stawkę, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie w dane słowo kluczowe. Ostateczna stawka do zapłaty za to kliknięcie ma charakter aukcyjny, ale nie będzie przekraczać wartości maksymalnej stawki MaxCPC.

Z kolei drugi wskaźnik, wynik jakości QS, wpływa bezpośrednio na cenę kliknięcia w link sponsorowany, a tym samym determinuje pozycję reklamy w wynikach linku sponsorowanego. Wynik jakości QS danego słowa kluczowego zależy od kilku czynników, takich jak: CTR słowa kluczowego (Click-Through-Rate), dopasowanie tekstu reklamowego do słowa kluczowego, oraz dopasowanie strony docelowej do słowa kluczowego.

CTR odnosi się do klikalności reklamy dla słowa kluczowego. Wartość tego współczynnika stanowi iloraz liczby kliknięć reklamy i liczby wyświetleń reklamy. Na przykład zakładając 100 kliknięć reklamy i 2000 jej wyświetleń, otrzymujemy CTR o wartości 5%:
CTR = (K : W) x 100% = 5%, gdzie K stanowi liczbę kliknięć reklamy, i W stanowi liczbę wyświetleń reklamy.

Tekst reklamowy musi odpowiadać zapytaniu użytkownika wyszukiwarki oraz reklamowanemu słowu kluczowemu. Podobnie treść strony docelowej, do której odsyłamy użytkownika, powinna być związana z wybranym słowem kluczowym.

Aby poprawić ranking strony internetowej należy zatem zoptymalizować współczynnik klikalności reklamy, zadbać o trafność reklamy pod kątem zapytań formułowanych przez użytkowników wyszukiwarki oraz zapewnić dobrą jakość strony docelowej pod kątem jej przejrzystości czy intuicyjnej nawigacji. Efektywność reklamy Google AdWords będzie tym wyższa, im bardziej przydatna będzie nasza reklama dla użytkowników.


Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords

Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl




Zobacz nasze usługiZobacz nasze usługi

Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!

Kontakt

Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!

Ikonka adres
ul. Przepiórki 10
02-407 Warszawa
Ikonka email
kontakt@neofusion.pl
Ikonka telefon
22 292 47 40