Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?
Ranking to pozycja Twojej reklamy Google AdWords w wynikach sponsorowanych dla danego słowa kluczowego, która uzależniona jest od dwóch istotnych czynników. Są to MaxCPC oraz QS. Iloczyn tych dwóch zmiennych determinuje miejsce wyświetlania się reklamy AdWords.
Co to jest MaxCPC?
CPC określa koszt za jedno kliknięcie. Natomiast MaxCPC wyraża maksymalną stawkę, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie w dane słowo kluczowe. Ostateczna stawka do zapłaty za to kliknięcie ma charakter aukcyjny, ale nie będzie przekraczać wartości maksymalnej stawki MaxCPC.
Co to jest QS?
To nic innego jak wskaźnik jakości słowa kluczowego. QS wpływa bezpośrednio na cenę kliknięcia w link sponsorowany, a tym samym determinuje pozycję reklamy w wynikach linku sponsorowanego. Wynik jakości QS danego słowa kluczowego zależy od kilku czynników, takich jak:
- CTR słowa kluczowego
- dopasowanie tekstu reklamowego do słowa kluczowego
- dopasowanie strony docelowej do słowa kluczowego
Co to jest CTR?
CTR odnosi się do klikalności reklamy dla słowa kluczowego. Wartość tego współczynnika stanowi iloraz liczby kliknięć reklamy i liczby wyświetleń reklamy. Na przykład zakładając 100 kliknięć reklamy i 2000 jej wyświetleń, otrzymujemy CTR o wartości 5%:
CTR = (K : W) x 100% = 5%
K - liczba kliknięć reklamy W - liczba wyświetleń reklamy
Tekst reklamowy musi odpowiadać zapytaniu użytkownika wyszukiwarki oraz reklamowanemu słowu kluczowemu. Podobnie treść strony docelowej, do której odsyłamy użytkownika, powinna być związana z wybranym słowem kluczowym.
Aby poprawić ranking strony internetowej należy zatem zoptymalizować współczynnik klikalności reklamy, zadbać o trafność reklamy pod kątem zapytań formułowanych przez użytkowników wyszukiwarki oraz zapewnić dobrą jakość strony docelowej pod kątem jej przejrzystości czy intuicyjnej nawigacji. Efektywność reklamy Google AdWords będzie tym wyższa, im bardziej przydatna będzie nasza reklama dla użytkowników.
Sprawdź także:
- Wymiary grafik na Facebooku
- Certyfikat SSL - co to jest?
- WordPress - darmowe oprogramowanie - wady i zalety
- Ile kosztuje strona internetowa?
- Co to jest reklama Google Adwords?
- Jak działa Google AdWords?
- Co to jest hosting? Jaki hosting wybrać?
- Czym jest domena? Jaką nazwę domeny internetowej wybrać?
- Czym jest copywriting?
- Czym jest newsletter? Jak stworzyć skuteczny newsletter?
- Tworzenie stron internetowych: Jak wygląda proces tworzenia stron www?
- Sklep internetowy - jakie oprogramowanie wybrać?
- Czym jest marketing wiralowy?
- O porównywarkach cenowych
- Reklama graficzna w internecie
- Jak działa mailing?
- Linkowanie a optymalizacja stron internetowych
- Kilka słów o spamie
- Skuteczna sprzedaż: moda, long tail, cross-selling, up-selling, zasada Pareta
- Działalność firmy na blogu. Jak zarabiać na blogu?
- Nietykieta na blogu
- Firmowa skrzynka mailowa
- W sieci hasztagów
- Jak działa Google AdSense?
Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl
Zobacz nasze usługi
Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!
Kontakt
Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!
- ul. Ogrodnicza 1
02-407 Warszawa - kontakt@neofusion.pl
- +48 531 005 560