Ikona pakiety

Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?

Jak poprawić pozycję w AdWords?



Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?



Ranking to pozycja Twojej reklamy Google AdWords w wynikach sponsorowanych dla danego słowa kluczowego, która uzależniona jest od dwóch istotnych czynników. Są to MaxCPC oraz QS. Iloczyn tych dwóch zmiennych determinuje miejsce wyświetlania się reklamy AdWords.

Co to jest MaxCPC?

CPC określa koszt za jedno kliknięcie. Natomiast MaxCPC wyraża maksymalną stawkę, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie w dane słowo kluczowe. Ostateczna stawka do zapłaty za to kliknięcie ma charakter aukcyjny, ale nie będzie przekraczać wartości maksymalnej stawki MaxCPC.

Co to jest QS?

To nic innego jak wskaźnik jakości słowa kluczowego. QS wpływa bezpośrednio na cenę kliknięcia w link sponsorowany, a tym samym determinuje pozycję reklamy w wynikach linku sponsorowanego. Wynik jakości QS danego słowa kluczowego zależy od kilku czynników, takich jak:

  • CTR słowa kluczowego
  • dopasowanie tekstu reklamowego do słowa kluczowego
  • dopasowanie strony docelowej do słowa kluczowego

Co to jest CTR?

CTR odnosi się do klikalności reklamy dla słowa kluczowego. Wartość tego współczynnika stanowi iloraz liczby kliknięć reklamy i liczby wyświetleń reklamy. Na przykład zakładając 100 kliknięć reklamy i 2000 jej wyświetleń, otrzymujemy CTR o wartości 5%:

CTR = (K : W) x 100% = 5%

K - liczba kliknięć reklamy W - liczba wyświetleń reklamy

Tekst reklamowy musi odpowiadać zapytaniu użytkownika wyszukiwarki oraz reklamowanemu słowu kluczowemu. Podobnie treść strony docelowej, do której odsyłamy użytkownika, powinna być związana z wybranym słowem kluczowym.

Aby poprawić ranking strony internetowej należy zatem zoptymalizować współczynnik klikalności reklamy, zadbać o trafność reklamy pod kątem zapytań formułowanych przez użytkowników wyszukiwarki oraz zapewnić dobrą jakość strony docelowej pod kątem jej przejrzystości czy intuicyjnej nawigacji. Efektywność reklamy Google AdWords będzie tym wyższa, im bardziej przydatna będzie nasza reklama dla użytkowników.


Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords

Masz dodatkowe pytania?

Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl




Zobacz nasze usługiZobacz nasze usługi

Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!

Kontakt

Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!


Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Neo Fusion Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Przepiórki 10, 02-407 Warszawa, z numerem NIP 522 305 13 04.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą jedynie w cel-u(ach) wskazanych powyżej. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz trwałego usunięcia. Podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak ich nie podanie może uniemożliwiać odpowiedź na Państwa zapytanie przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego.

* - pola obowiązkowe
 
Ikonka adres
ul. Ogrodnicza 1
02-407 Warszawa
Ikonka email
kontakt@neofusion.pl
Ikonka telefon
+48 531 005 560