Jak działa mailing?

Jak wykorzystać mailing w pracy



Jak działa mailing?



W dobie Internetu popularnym narzędziem reklamy stał się mailing, czyli rozsyłanie za pomocą poczty elektronicznej informacji o charakterze reklamowym i marketingowym. Mailing to jednorazowa reklama docierająca na skrzynki odbiorców, która ma na celu zachęcenie do konkretnego działania - zakupu produktu, udziału w konkursie, założenia konta itp. Jest to jednorazowa forma komunikacji, która przede wszystkim niesie ze sobą konkretną informację. W odróżnieniu do newslettera, w mniejszym stopniu skupia się na budowaniu trwałej relacji. Zadaniem mailingu reklamowego jest przede wszystkim wzbudzenie zainteresowania danym produktem bądź ofertą.


Jak działa mailing?

Zaletą mailingu jest możliwość precyzyjnego targetowania, czyli kierowania przekazu i docierania reklamy do konkretnie zdefiniowanej grupy odbiorców, o której wiemy, że będzie zainteresowana zawartą w mailingu informacją. W jaki sposób pozyskiwać adresy internautów? Najczęstszym sposobem zdobywania adresów mailowych jest ich zakup w postaci bazy danych.

Wiadomość mailingowa przypomina w swojej konstrukcji zwykły e-mail. Reklama mailingowa musi jednak nakłonić odbiorcę wiadomości do jej otworzenia i zapoznania się z jej treścią, a także skutecznie zachęcić adresata do skorzystania z linka umieszonego w liście, przekierowującego do konkretnej strony www. Podczas redagowania mailingu należy pamiętać o stosowaniu zasad AIDA (A- Attention, I- Interest, D- Desire, A- Action). Aby reklama mailingowa miała wysoką skuteczność, musi przyciągnąć uwagę odbiorcy i zainteresować właściwościami oferowanego produktu czy usługi. Kolejną reakcją klienta powinno być pragnienie nabycia produktu, wzbudzenie przekonania, że produkt jest mu potrzebny. Ostatnią reakcją klienta wobec produktu jest konkretne działanie nastawione na realizację jego potrzeby, czyli zakup produktu. W celu nawiązania trwałych relacji z nowymi klientami oraz budowania profesjonalnego wizerunku w sieci, należy także dbać o satysfakcję klienta z zakupu, co sprawi, że w przyszłości znów wybierze ten sam produkt bądź poleci go znajomym.

Mailing zawiera przekaz słowny, który dodatkowo może być wzmocniony odpowiednio dobranymi zdjęciami, grafikami czy filmami prezentującymi pozytywne cechy produktu. Zdarza się jednak, że załączane do wiadomości grafiki nie wyświetlają się poprawnie, co może powodować irytację adresata. Dlatego konstruując mailing należy mieć na uwadze również kwestie techniczne i technologiczne oraz ograniczenia wyświetlania pełnej zawartości przez słabsze programy.

Najistotniejszym elementem składowym reklamowego e-maila jest intrygujący, chwytliwy temat, który sprawi, że odbiorca z zaciekawieniem otworzy i przeczyta wiadomość. Często spotykanym zabiegiem reklamowym jest oferowanie klientowi korzyści w sposób bezpośredni np. „Karolina, odbierz już dziś swój bon rabatowy o wartości 50 zł”. Zwracanie się do adresata po imieniu jest bardzo skuteczną metodą zwrócenia uwagi na ofertę, gdyż 13 nadaje całej wiadomości charakter listu prywatnego, przez co jest ona bardziej sugestywna. Istota tekstu reklamowego w mailingu to copy, które zwięźle przedstawia i opisuje dany produkt czy ofertę.

Tworząc kampanię mailingową należy pamiętać o kwestach prawnych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, elektroniczna wiadomość reklamowa powinna być podpisana pełną nazwą firmy nadawcy oraz powinna zawierać określoną formułę mówiącą o tym, że list został wysłany za zgodą użytkownika i zgodnie z regulaminem usług poczty elektronicznej operatora, z których korzysta reklamodawca. E-mail reklamowy powinien również w sposób jasny informować odbiorcę o tym, w jaki sposób można zrezygnować z kontaktu i otrzymywania podobnych wiadomości wysyłanych przez konkretnego nadawcę.

Na rynku funkcjonuje wiele narzędzi do wysyłki korespondencji seryjnej, dzięki którym można sprawnie i szybko wysyłać reklamy e-mail. Popularne platformy wykorzystywane w e-mail marketingu to np. Outlook, GetAll, Mailchimp, Dotmailer, Campaign Monitor, Benchamark Email, Freshmail.



Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl




Zobacz nasze usługi

Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!

Kontakt

Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!


Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Neo Fusion Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Przepiórki 10, 02-407 Warszawa, z numerem NIP 522 305 13 04.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą jedynie w cel-u(ach) wskazanych powyżej. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz trwałego usunięcia. Podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak ich nie podanie może uniemożliwiać odpowiedź na Państwa zapytanie przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego.

* - pola obowiązkowe
 
Ikonka adres
ul. Ogrodnicza 1
02-407 Warszawa
Ikonka email
kontakt@neofusion.pl
Ikonka telefon
+48 531 005 560