Co to jest reklama Google Adwords?
Google Adwords to nic innego jak płatna reklama w wyszukiwarce Google oraz na stronach z treścią Google. Reklama Adwords składa się z kilku kluczowych elementów, do których należą: nagłówek, wyświetlany adres URL oraz właściwy tekst reklamy.
Nagłówek reklamy jest tym elementem, który najbardziej przyciąga uwagę internautów. Stąd warto, by zawierał słowa kluczowe najczęściej wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google, które odnoszą się do interesującej nas branży. Przykładowo firma świadcząca usługi fotograficzne konstruując reklamę Google AdWords powinna uwzględnić słowo „fotograf”, które najprawdopodobniej zwróci uwagę osób zainteresowanych wykonaniem zdjęć przez profesjonalnego fotografa.
Wyświetlany adres URL tzw. adres wyświetlany reklamy, składa się z domeny z końcowego adresu URL, na którą użytkownik trafia po kliknięciu w reklamę, oraz tekstu w opcjonalnych polach „Ścieżka”, który sygnalizuje do jakiej części serwisu trafi odbiorca po kliknięciu w reklamę.
Z kolei właściwy tekst reklamy to tekst, za pomocą którego opisujemy oferowane przez nas usługi czy produkty. W tekście reklamy warto także umieścić „call to action”, czyli wezwanie do akcji bądź konkretnego zachowania, jakiego oczekujemy od użytkownika. Najczęściej stosowane przyciski zachęcające do kliknięcia to np. „Kup teraz”, „Zobacz ofertę”, „Zadzwoń”.
Wymienione wyżej pola reklamy AdWords ograniczone są określoną liczbą znaków, jaką można użyć w danej części reklamy. Warto zauważyć, że limity znaków są takie same we wszystkich językach. Wyjątek mogą stanowić języki, w których stosowane są znaki charakteryzujące się podwójną szerokością - wówczas każdy znak liczony jest podwójnie. Taka sytuacja występuje w przypadku języka chińskiego czy japońskiego.
Często zadawanym pytaniem w kwestii wyświetlania reklamy AdWords jest poprawność wyświetlania tekstu wykorzystującego znaki specjalne. W Google AdWords większość znaków specjalnych, znaków spoza alfabetu łacińskiego, wyświetla się prawidłowo.
Reklama AdWords wyświetlana jest po lewej stronie wyników wyszukiwania w Google. Jeśli oferujemy wysokie stawki za frazy i słowa kluczowe, a reklama jest często odwiedzana przez internautów, Google może umieścić w polu ponad wynikami wyszukiwania. Ponadto, reklama AdWords może być również wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania sieci Google czy w obrębie sieci reklamowej Google, obejmując swoim zasięgiem tysiące witryn i serwisów współpracujących z Google.
Decydując się na reklamę Google AdWords reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę, a nie za jej wyświetlanie. Ile kosztuje reklama Google Adwords? Wysokości stawek płaconych za pojedyncze kliknięcie są uzależnione od popularności słów kluczowych, które chcemy zastosować w reklamie. Stawki zatem mają charakter aukcyjny, co oznacza, że im więcej firm chce realizować swoje kampanie AdWords na te same słowa kluczowe, tym większą stawkę zapłacimy za dane słowo kluczowe.
Sprawdź także:
- Wymiary grafik na Facebooku
- Certyfikat SSL - co to jest?
- WordPress - darmowe oprogramowanie - wady i zalety
- Ile kosztuje strona internetowa?
- Co to jest reklama Google Adwords?
- Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?
- Co to jest hosting? Jaki hosting wybrać?
- Czym jest domena? Jaką nazwę domeny internetowej wybrać?
- Czym jest copywriting?
- Czym jest newsletter? Jak stworzyć skuteczny newsletter?
- Tworzenie stron internetowych: Jak wygląda proces tworzenia stron www?
- Sklep internetowy - jakie oprogramowanie wybrać?
- Czym jest marketing wiralowy?
- O porównywarkach cenowych
- Reklama graficzna w internecie
- Jak działa mailing?
- Linkowanie a optymalizacja stron internetowych
- Kilka słów o spamie
- Skuteczna sprzedaż: moda, long tail, cross-selling, up-selling, zasada Pareta
- Działalność firmy na blogu. Jak zarabiać na blogu?
- Nietykieta na blogu
- Firmowa skrzynka mailowa
- W sieci hasztagów
- Jak działa Google AdSense?
Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl
Zobacz nasze usługi
Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!
Kontakt
Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!
- ul. Ogrodnicza 1
02-407 Warszawa - kontakt@neofusion.pl
- +48 531 005 560