Ikonka pakiety

Co to jest reklama Google Adwords?

Sprawdź czym jest płatna reklama w wyszukiwarce Google



Co to jest reklama Google Adwords?



Google Adwords to nic innego jak płatna reklama w wyszukiwarce Google oraz na stronach z treścią Google. Reklama Adwords składa się z kilku kluczowych elementów, do których należą: nagłówek, wyświetlany adres URL oraz właściwy tekst reklamy.

Nagłówek reklamy jest tym elementem, który najbardziej przyciąga uwagę internautów. Stąd warto, by zawierał słowa kluczowe najczęściej wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google, które odnoszą się do interesującej nas branży. Przykładowo firma świadcząca usługi fotograficzne konstruując reklamę Google AdWords powinna uwzględnić słowo „fotograf”, które najprawdopodobniej zwróci uwagę osób zainteresowanych wykonaniem zdjęć przez profesjonalnego fotografa.

Wyświetlany adres URL, tzw. adres wyświetlany reklamy, składa się z domeny z końcowego adresu URL, na którą użytkownik trafia po kliknięciu w reklamę, oraz tekstu w opcjonalnych polach „Ścieżka”, który sygnalizuje do jakiej części serwisu trafi odbiorca po kliknięciu w reklamę.

Z kolei tekst reklamy to tekst właściwy, za pomocą którego opisujemy oferowane przez nas usługi czy produkty. W tekście reklamy warto także umieścić „call to action”, czyli wezwanie do akcji bądź konkretnego zachowania, jakiego oczekujemy od użytkownika. Najczęściej stosowane przyciski zachęcające do kliknięcia to np. „Kup teraz”, „Zobacz ofertę”, „Zadzwoń”.

Wymienione wyżej pola reklamy AdWords ograniczone są określoną liczbą znaków, jaką można użyć w danej części reklamy. Warto zauważyć, że limity znaków są takie same we wszystkich językach. Wyjątek mogą stanowić języki, w których stosowane są znaki charakteryzujące się podwójną szerokością - wówczas każdy znak liczony jest podwójnie. Taka sytuacja występuje w przypadku języka chińskiego czy japońskiego.

Często zadawanym pytaniem w kwestii wyświetlania reklamy AdWords jest poprawność wyświetlania tekstu wykorzystującego znaki specjalne. W Google AdWords większość znaków specjalnych, znaków spoza alfabetu łacińskiego, wyświetla się prawidłowo.

Reklama AdWords wyświetlana jest po lewej stronie wyników wyszukiwania w Google. Jeśli oferujemy wysokie stawki za frazy i słowa kluczowe, a reklama jest często odwiedzana przez internautów, Google może umieścić w polu ponad wynikami wyszukiwania. Ponadto, reklama AdWords może być również wyświetlana na stronach wyników wyszukiwania sieci Google czy w obrębie sieci reklamowej Google, obejmując swoim zasięgiem tysiące witryn i serwisów współpracujących z Google.

Decydując się na reklamę Google AdWords reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę, a nie za jej wyświetlanie. Ile kosztuje reklama Google Adwords? Wysokości stawek płaconych za pojedyncze kliknięcie są uzależnione od popularności słów kluczowych, które chcemy zastosować w reklamie. Stawki zatem mają charakter aukcyjny, co oznacza, że im więcej firm chce realizować swoje kampanie AdWords na te same słowa kluczowe, tym większą stawkę zapłacimy za dane słowo kluczowe.


Co to jest reklama Google Adwords

Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl




Ikonka social mediaZobacz nasze usługi

Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!

Kontakt

Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!

Ikonka adres
ul. Przepiórki 10
02-407 Warszawa
Ikonka email
kontakt@neofusion.pl
Ikonka telefon
22 292 47 40