Linkowanie a optymalizacja stron internetowych. Jakie korzyści dają katalogi branżowe?
Co zrobić, by po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę Twoja witryna internetowa pojawiła się na szczycie listy wyników Google? Pozycjonowanie SEO może nie być wystarczającym działaniem, by strona www znalazła się wysoko w rankingu. Dobrym działaniem uzupełniającym, pozwalającym na optymalizację dla wyszukiwarek internetowych wewnątrz i na zewnątrz strony, jest linkowanie. W praktyce linkowanie oznacza, że do Twojego serwisu internetowego powinny prowadzić linki z innych stron www.
Efektywnym działaniem jest umieszczanie odnośników na stronach o podobnej lub tej samej tematyce. Na przykład, jeżeli link swojego sklepu odzieżowego umieścisz na stronie poświęconej modzie, to prawdopodobieństwo, że osoby interesujące się tą tematyką odwiedzą Twoją stronę, jest bardzo wysokie. Jeśli natomiast ten sam link zamieścisz na stronie np. z zabawkami dla dzieci, skuteczność takiego linkowania mogłaby być niska. Stosowanie linkowania prowadzi zatem do zwiększenia wejść na daną stronę bądź linków zwrotnych, a bezpośrednio przyczynia się znacznie do poprawy pozycji witryny w wyszukiwarkach internetowych. Linkowanie stanowi bardzo ważny element w działaniach optymalizacyjnych, ponieważ wpływa istotnie na pozycję strony. Osiągając wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, zyskujesz tym więcej, im większa liczba obcych stron zamieści linki do Twojego serwisu. Istotne jest, by w treści linków (ang. anchor text) znalazły się najważniejsze słowa kluczowe dla Twojej witryny, np. „odzież damska Warszawa”. Wówczas od razu wiadomo, o jakiej tematyce jest strona internetowa.
Utworzenie odnośnika do strony internetowej oznacza dla wyszukiwarki, że linkowana strona jest wartościowa i godna polecenia. Warto tu podkreślić, że dla skutecznego pozycjonowania to nie ilość linków, lecz ich wysoka jakość ma największe znaczenie. Linki można sklasyfikować według dwóch zasadniczych kryteriów, którymi są umiejscowienie linka oraz jego jakość. Z uwagi na umiejscowienie linki można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne. Link wewnętrzny będzie umiejscowiony w ramach jednej strony, a jego celem będzie ułatwienie internautom oraz robotom wyszukiwarek poruszanie się po witrynie. Może to przyczynić się do wydłużenia czasu przeglądania danej strony, co będzie pozytywnie wpływało na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Z kolei link zewnętrzny umieszczany jest na stronach zewnętrznych, linkując do danej witryny. Linki mogą mieć charakter naturalny. Umieszczane są wtedy, gdy ktoś uzna daną treść za wartościową, merytoryczną, pomocną czy unikalną. Wówczas link do takiej treści zamieszczany jest na innej stronie. Jeśli zatem Twoja strona jest bogata w wartościowy content, wówczas możesz liczyć na pozyskanie wielu linków, dzięki którym poprawisz pozycję swojej witryny, zwiększysz ruch na stronie, a w konsekwencji wpłyniesz pozytywnie na wizerunek swojej firmy. Biorąc pod uwagę kryterium jakości, wyróżnić można także linki nienaturalne, które zwykle umieszczane są przy użyciu specjalnych programów automatyzujących pozyskiwanie linków. Należy jednak pamiętać, że pozyskiwanie linków w sposób nienaturalny może być działaniem ryzykownym. Mechanizmy wyszukiwarek są nieustannie doskonalone, umożliwiając wykrycie linków, które zostały pozyskane w sposób nienaturalny.
Oprócz wysokiej jakości witryny, w budowaniu sieci linków oraz pozycjonowaniu pomaga także zgłoszenie strony internetowej do katalogów branżowych. Katalog branżowy firm to nic innego jak rodzaj książki telefonicznej, w której znajdują się adresy internetowe różnych stron uporządkowane według kategorii, tematyki i branży. Przykładem takiego katalogu branżowego jest serwis NeoFirmy zrzeszający renomowanych polskich przedsiębiorców. Zwykle katalogi branżowe znajdują się na stronach internetowych portali, a dodanie własnej strony do takiego katalogu może wiązać się z opłatą. Dopisanie swojej firmy do takiego portalu polega zwykle na stworzeniu wpisu wizytówkowego, czyli podaniu najważniejszych informacji o firmie takich jak: adres strony www, opis przedmiotu działalności formy, dane kontaktowe. Posiadanie wpisu w katalogu branżowym niewątpliwie przyczynia się do zwiększenia popularności serwisu w sieci i dotarcia na szerszego grona klientów, ponieważ internauci poszukujący danej usługi lub produktu coraz dokładniej precyzują cele swoich poszukiwań. Potencjalny klient, który dotarł na konkretną stronę internetową poprzez katalog branżowy, niewątpliwie zrobił to świadomie, mając na celu zakup usługi bądź produktu oferowanego w serwisie.
Pozyskiwanie linków umożliwia także wymiana partnerska pomiędzy właścicielami stron internetowych o zbliżonej tematyce, odpowiadającym tym samym zainteresowaniom. Dlatego szukaj stron z Twojej branży i dodawaj ciekawe linki, informując posiadaczy podobnych stron o swojej witrynie. Jeśli posiadasz wartościową stronę internetową, to każdy chętnie zamieści również Twój link.
Sprawdź także:
- Wymiary grafik na Facebooku
- Certyfikat SSL - co to jest?
- WordPress - darmowe oprogramowanie - wady i zalety
- Ile kosztuje strona internetowa?
- Co to jest reklama Google Adwords?
- Jak działa Google AdWords?
- Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?
- Co to jest hosting? Jaki hosting wybrać?
- Czym jest domena? Jaką nazwę domeny internetowej wybrać?
- Czym jest copywriting?
- Czym jest newsletter? Jak stworzyć skuteczny newsletter?
- Tworzenie stron internetowych: Jak wygląda proces tworzenia stron www?
- Sklep internetowy - jakie oprogramowanie wybrać?
- Czym jest marketing wiralowy?
- O porównywarkach cenowych
- Reklama graficzna w internecie
- Jak działa mailing?
- Kilka słów o spamie
- Skuteczna sprzedaż: moda, long tail, cross-selling, up-selling, zasada Pareta
- Działalność firmy na blogu. Jak zarabiać na blogu?
- Nietykieta na blogu
- Firmowa skrzynka mailowa
- W sieci hasztagów
- Jak działa Google AdSense?
Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl
Zobacz nasze usługi
Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!
Kontakt
Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!
- ul. Ogrodnicza 1
02-407 Warszawa - kontakt@neofusion.pl
- +48 531 005 560