Czym jest copywriting?
Jeśli zależy Ci na prowadzeniu efektywnego marketingu w internecie powinieneś zadbać o copywriting. Jeśli nie posiadasz umiejętności redagowania oryginalnych treści marketingowych, dobrym pomysłem może okazać się skorzystanie z usług doświadczonego copywritera.
Copywriting to pisanie twórczych tekstów w celach marketingowych. Treści marketingowe powinny być kreatywne i atrakcyjne dla obiorcy, tworząc unikalny przekimages/dzialalnosc_firmy_na_blogu.jpgaz. Czym są teksty marketingowe? Najogólniej ujmując, są to formy przekazów promocyjnych i reklamowych o charakterze tekstowym. Możemy do nich zaliczyć tytuły, nagłówki, slogany, treści ofert handlowych, artykuły specjalistyczne, teksty na strony internetowe itp. Głównym celem copywritera jest wywarcie pożądanego wpływu na odbiorcę. Copywriter formułujący unikalne treści na stronę internetową danej firmy usługowej będzie miał zatem na celu nakłonienie potencjalnych użytkowników strony do zakupu usług tej firmy. O jakości tekstów reklamowych świadczy ich skuteczność. Im bardziej przekonujący jest przekaz, tym efektywniejsza jest sprzedaż.
Najpierw zainteresuj, później sprzedawaj!
Jest to jedno z najbardziej podstawowych praw w przypadku sprzedaży produktów czy usług. Zadania, jakie ma spełnić dany tekst marketingowy, mogą być różne. Treść reklamowa może przyciągnąć uwagę, zaintrygować , pełnić funkcję informacyjną, wspomagać wyszukiwanie, budzić lub uświadamiać potrzebę czy obiecywać korzyści. Potencjalny klient, który nie znajduje uzasadnienia dla zakupu danego dobra, które oferujemy, zdecydowanie nie nabędzie go. Dlatego istotne jest, by treści marketingowe, które wypełniają Twoją stronę internetową, wykorzystywały język korzyści, prezentowały konkretną wiedzę merytoryczną i uświadamiały klientom ich potrzeby.
Na czym polego SEO- copywriting?
W wyniku licznych modyfikacji algorytmów wyszukiwarek internetowych wykształcił się nowy model pozycjonowania witryn, który bazuje na analizie występowania danych słów i fraz kluczowych w treściach głównych. W związku z tym w ostatnich latach rozwinął się SEO-copywriting. SEO to ogół czynności, których celem jest promowanie serwisów internetowych tak, aby osiągały one najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Ranking strony WWW w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników m.in. od zastosowanych słów kluczowych, występujących w różnych częściach strony internetowej. Zatem dla skutecznego pozycjonowania danej witryny pomocny jest SEO-copywriting, czyli redagowanie tekstów marketingowych bogatych w słowa i frazy kluczowe, którymi najczęściej posługują się użytkownicy internetu chcący znaleźć interesujące ich treści.
Jak należy dobrać wartościowe słowa kluczowe?
W celu ustalenia, jakie słowa i frazy kluczowe są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę, należy przeprowadzić odpowiednie badania słów kluczowych tzw. keywords research. Analizę słów kluczowych możemy przeprowadzić samodzielnie, bez konieczności korzystania z usług firm, które zajmują się takimi badaniami. W celu identyfikacji zapytań wyszukiwawczych, za pomocą jakich docierają do nas klienci, należy prowadzić statystyki odwiedzin dla strony. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi statystycznych, dzięki którym możemy zdiagnozować słowa kluczowe dla naszej witryny internetowej. Jednym z narzędzi statystycznych jest Stat4U, będący darmowym programem pozwalającym zebrać cenne informacje jak liczba odwiedzających czy data i godzina wejść na stronę. Dzięki analizie statystycznej dowiesz się, które słowa kluczowe są najbardziej atrakcyjne dla pozycjonowania Twojej strony firmowej. Mając takie informacje, warto wplatać je w teksty na stronie, co pomoże podnieść pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Innym przykładem narzędzia statystycznego jest Google Analytics, zaawansowany program do wszechstronnej analizy ruchu w serwisie. W Google Anylitcs możemy sprawdzić źródła odwiedzin strony oraz wszystkie słowa kluczowe użyte przez internautów.
Z uwagi na rozwój e-marketingu, copywriting jest coraz bardziej doceniany przez przedsiębiorców.
Skutecznie zastosowany ma realny wpływ na poziom sprzedaży usług i produktów za pośrednictwem internetu.
Sprawdź także:
- Wymiary grafik na Facebooku
- Certyfikat SSL - co to jest?
- WordPress - darmowe oprogramowanie - wady i zalety
- Ile kosztuje strona internetowa?
- Co to jest reklama Google Adwords?
- Jak działa Google AdWords?
- Od czego zależy pozycja reklamy Google AdWords?
- Co to jest hosting? Jaki hosting wybrać?
- Czym jest domena? Jaką nazwę domeny internetowej wybrać?
- Czym jest newsletter? Jak stworzyć skuteczny newsletter?
- Tworzenie stron internetowych: Jak wygląda proces tworzenia stron www?
- Sklep internetowy - jakie oprogramowanie wybrać?
- Czym jest marketing wiralowy?
- O porównywarkach cenowych
- Reklama graficzna w internecie
- Jak działa mailing?
- Linkowanie a optymalizacja stron internetowych
- Kilka słów o spamie
- Skuteczna sprzedaż: moda, long tail, cross-selling, up-selling, zasada Pareta
- Działalność firmy na blogu. Jak zarabiać na blogu?
- Nietykieta na blogu
- Firmowa skrzynka mailowa
- W sieci hasztagów
- Jak działa Google AdSense?
Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl
Zobacz nasze usługi
Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!
Kontakt
Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!
- ul. Ogrodnicza 1
02-407 Warszawa - kontakt@neofusion.pl
- +48 531 005 560