Pakiety Neo Fusion

Czym jest copywriting?

Jak powstają słowa, które skutecznie sprzedają



Czym jest copywriting?



Czym jest copywriting

Jeśli zależy Ci na prowadzeniu efektywnego marketingu w internecie powinieneś zadbać o copywriting. Jeśli nie posiadasz umiejętności redagowania oryginalnych treści marketingowych, dobrym pomysłem może okazać się skorzystanie z usług doświadczonego copywritera.

Copywriting to pisanie twórczych tekstów w celach marketingowych. Treści marketingowe powinny być kreatywne i atrakcyjne dla obiorcy, tworząc unikalny przekaz. Czym są teksty marketingowe? Najogólniej ujmując, są to formy przekazów promocyjnych i reklamowych o charakterze tekstowym. Możemy do nich zaliczyć tytuły, nagłówki, slogany, treści ofert handlowych, artykuły specjalistyczne, teksty na strony internetowe itp. Głównym celem copywritera jest wywarcie pożądanego wpływu na odbiorcę. Copywriter formułujący unikalne treści na stronę internetową danej firmy usługowej będzie miał zatem na celu nakłonienie potencjalnych użytkowników strony do zakupu usług tej firmy. O jakości tekstów reklamowych świadczy ich skuteczność. Im bardziej przekonujący jest przekaz, tym efektywniejsza jest sprzedaż.

Zadania, jakie ma spełnić dany tekst marketingowy, mogą być różne. Treść reklamowa może przyciągnąć uwagę, zaintrygowa , pełnić funkcję informacyjną, wspomagać wyszukiwanie, budzić lub uświadamiać potrzebę czy obiecywać korzyści. W przypadku sprzedaży produktów czy usług jednym z najbardziej podstawowych praw jest: Najpierw zainteresuj, później sprzedawaj! Potencjalny klient, który nie znajduje uzasadnienia dla zakupu danego dobra, które oferujemy, zdecydowanie nie nabędzie go. Dlatego istotne jest, by treści marketingowe, które wypełniają Twoją stronę internetową, wykorzystywały język korzyści, prezentowały konkretną wiedzę merytoryczną i uświadamiały klientom ich potrzeby.

W wyniku licznych modyfikacji algorytmów wyszukiwarek internetowych wykształcił się nowy model pozycjonowania witryn, który bazuje na analizie występowania danych słów i fraz kluczowych w treściach głównych. W związku z tym w ostatnich latach rozwinął się SEO-copywriting. SEO (ang. search engine optimization) to ogół czynności, których celem jest promowanie serwisów internetowych tak, aby osiągały one najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Ranking strony WWW w wynikach wyszukiwania zależy od wielu czynników m.in. od zastosowanych słów kluczowych, występujących w różnych częściach strony internetowej. Zatem dla skutecznego pozycjonowania danej witryny pomocny jest SEO-copywriting, czyli redagowanie tekstów marketingowych bogatych w słowa i frazy kluczowe, którymi najczęściej posługują się użytkownicy internetu chcący znaleźć interesujące ich treści.

Jak należy dobrać wartościowe słowa kluczowe? W celu ustalenia, jakie słowa i frazy kluczowe są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę, należy przeprowadzić odpowiednie badania słów kluczowych tzw. keywords research. Analizę słów kluczowych możemy przeprowadzić samodzielnie, bez konieczności korzystania z usług firm, które zajmują się takimi badaniami. W celu identyfikacji zapytań wyszukiwawczych, za pomocą jakich docierają do nas klienci, należy prowadzić statystyki odwiedzin dla strony. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi statystycznych, dzięki którym możemy zdiagnozować słowa kluczowe dla naszej witryny internetowej. Jednym z narzędzi statystycznych jest Stat4U, będący darmowym programem pozwalającym zebrać cenne informacje jak liczba odwiedzających czy data i godzina wejść na stronę. Dzięki analizie statystycznej dowiesz się, które słowa kluczowe są najbardziej atrakcyjne dla pozycjonowania Twojej strony firmowej. Mając takie informacje, warto wplatać je w teksty na stronie, co pomoże podnieść pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Innym przykładem narzędzia statystycznego jest Google Analytics, zaawansowany program do wszechstronnej analizy ruchu w serwisie. W Google Anylitcs możemy sprawdzić źródła odwiedzin strony oraz wszystkie słowa kluczowe użyte przez internautów.

Z uwagi na rozwój e-marketingu, copywriting jest coraz bardziej doceniany przez przedsiębiorców. Skutecznie zastosowany ma realny wpływ na poziom sprzedaży usług i produktów za pośrednictwem internetu.


Masz dodatkowe pytania?
Napisz do nas na kontakt@neofusion.pl




Zobacz nasze usługiZobacz nasze usługi

Sprawdź naszą pełą ofertę i skontaktuj się z nami już dziś!

Kontakt

Po więcej informacji i pomoc napisz do Nas lub zadzwoń!

Ikonka adres
ul. Przepiórki 10
02-407 Warszawa
Ikonka email
kontakt@neofusion.pl
Ikonka telefon
22 292 47 40